Příprava elektrokola na novou sezónu

Příprava elektrokola na novou sezónu

Co je třeba zkontrolovat na elektrokole?

Krom mechanických částí kola, jako jsou řetěz, kazeta a ložiska, je důležité zkontrolovat stav baterie a případně verzi softwaru na vašem elektrokole. V našem článku vám řekneme, jak taková předsezónní údržba probíhá.

Každé kolo vyžaduje péči. Hlavně pak elektrokola. Ještě než donesete váš ebike na servis, mějte na paměti, že v průběhu zimy je třeba udržovat baterii elektrokola stále na 60-70 % nabití, ideálně pak v pokojové teplotě. V opačném případě by mohlo dojít k poškození baterie nebo výraznému snížení její kapacity.

Během předsezónního servisu, krom mechanických částí, kontrolujeme aktualizaci softwaru motoru a chybová hlášení (pouze u námi prodávaných kol, ke kterým máme diagnostiku), případně kapacitu baterie, pokud si o to zákazník požádá.

 

Motor/software

U většiny elektrokol motory vůbec nerozděláváme. Pouze se zkontroluje přichycení a utažení motoru k rámu. Avšak u značky Rocky Mountain Powerplay kontrolujeme všechny mechanické části motoru jako jsou hnací kolečka, kladky a "rozvodový řetízek". Tyto díly čistíme a v případě opotřebení také měníme. U Rocky Mountain navíc vždy po servise provádíme kalibraci motoru.

 

Rocky Mountain Powerplay Dyname

 

Naše kola vždy napojíme na diagnostiku, kde zkontrolujeme všechna chybová hlášení a případně přehrajeme software na aktuální verzi.

 

Baterie

Na přání zákazníka je možné baterii poslat na kontrolu a změření kapacity baterie. Tato služba je však za speciální poplatek a neděláme ji u nás na prodejně. Tento krok doporučujeme převážně v případě, kdy zákazník zaznamená neobvyklý pokles kapacity baterie nebo nějaké nezvyklé výkyvy.

 

Příprava elektrokola na novou sezónu

 

ŘETĚZ!

Na řetěz je třeba dávat obzvlášť pozor. Elektrokolo při svém tahu vytahá řetěz extrémně rychle a zažili jsme výměnu řetězu už po 500 km. Doporučujeme používat řetězy přímo na e-biky. Sami je během servisů montujeme. Výdrž řetězu je pak o něco delší na úkor pár gramů, které cyklista u e-biků asi tolik řešit nebude. Běžně pak řetěz vydrží 600-1200 km, to podle typu řetězu, počtu převodů a hlavně stylu jízdy.

 

Příprava elektrokola na novou sezónu

 

Kazeta, ložiska a ten zbytek

Podle ojetí řetězu se likviduje i kazeta. Jsou kazety, které se na elektrokola nedoporučují. Např. Garbaruk - jedná se o lehké kazety, které může síla motoru poškodit, a proto není vhodné je na kolo montovat.

Ložiska ve středovém a hlavovém složení či v nábojích už netrpí nijak více než u klasických kol a tak zde probíhá běžný servis. Ložiska se vyčistí, nanese se nová vazelina, případně se vymění za nová, pokud mají vůli nebo přidírají.

 

Jakýkoliv další servis probíhá způsobem běžného typu :) Rozhodně je však třeba jej nezanedbat a chodit včas.

Kola do servisu doporučujeme vozit na podzim a v zimě. Vyhnete se pak delšímu čekání, které je v hlavní sezóně až 3 týdny.

 

Snad vám byl článek nápomocný a těšíme se na vás na servise. Samozřejmě kola přijímáme vždy umytá. K zubaři taky nejdete s kusem bůčku mezi zuby :D

 

 

Odeslat článek známému   Vytisknout