773 594 957
Příprava elektrokola na novou sezónu

Co je třeba zkontrolovat na elektrokole?
Krom mechanických částí kola, jako jsou řetěz, kazeta a ložiska, je důležité zkontrolovat stav baterie a případně verzi softwaru na vašem elektrokole. V našem článku vám řekneme, jak taková předsezónní údržba probíhá.
Každé kolo vyžaduje péči. Hlavně pak elektrokola. Ještě než donesete váš ebike na servis, mějte na paměti, že v průběhu zimy je třeba udržovat baterii elektrokola stále na 60-70 % nabití, ideálně pak v pokojové teplotě. V opačném případě by mohlo dojít k poškození baterie nebo výraznému snížení její kapacity.
Během předsezónního servisu, krom mechanických částí, kontrolujeme aktualizaci softwaru motoru a chybová hlášení (pouze u námi prodávaných kol, ke kterým máme diagnostiku), případně kapacitu baterie, pokud si o to zákazník požádá.
Motor/software
U většiny elektrokol motory vůbec nerozděláváme. Pouze se zkontroluje přichycení a utažení motoru k rámu. Avšak u značky Rocky Mountain Powerplay kontrolujeme všechny mechanické části motoru jako jsou hnací kolečka, kladky a "rozvodový řetízek". Tyto díly čistíme a v případě opotřebení také měníme. U Rocky Mountain navíc vždy po servise provádíme kalibraci motoru.
Naše kola vždy napojíme na diagnostiku, kde zkontrolujeme všechna chybová hlášení a případně přehrajeme software na aktuální verzi.
Baterie
Na přání zákazníka je možné baterii poslat na kontrolu a změření kapacity baterie. Tato služba je však za speciální poplatek a neděláme ji u nás na prodejně. Tento krok doporučujeme převážně v případě, kdy zákazník zaznamená neobvyklý pokles kapacity baterie nebo nějaké nezvyklé výkyvy.
ŘETĚZ!
Na řetěz je třeba dávat obzvlášť pozor. Elektrokolo při svém tahu vytahá řetěz extrémně rychle a zažili jsme výměnu řetězu už po 500 km. Doporučujeme používat řetězy přímo na e-biky. Sami je během servisů montujeme. Výdrž řetězu je pak o něco delší na úkor pár gramů, které cyklista u e-biků asi tolik řešit nebude. Běžně pak řetěz vydrží 600-1200 km, to podle typu řetězu, počtu převodů a hlavně stylu jízdy.
Kazeta, ložiska a ten zbytek
Podle ojetí řetězu se likviduje i kazeta. Jsou kazety, které se na elektrokola nedoporučují. Např. Garbaruk - jedná se o lehké kazety, které může síla motoru poškodit, a proto není vhodné je na kolo montovat.
Ložiska ve středovém a hlavovém složení či v nábojích už netrpí nijak více než u klasických kol a tak zde probíhá běžný servis. Ložiska se vyčistí, nanese se nová vazelina, případně se vymění za nová, pokud mají vůli nebo přidírají.
Jakýkoliv další servis probíhá způsobem běžného typu :) Rozhodně je však třeba jej nezanedbat a chodit včas.
Kola do servisu doporučujeme vozit na podzim a v zimě. Vyhnete se pak delšímu čekání, které je v hlavní sezóně až 3 týdny.
Snad vám byl článek nápomocný a těšíme se na vás na servise. Samozřejmě kola přijímáme vždy umytá. K zubaři taky nejdete s kusem bůčku mezi zuby :D